<><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><><>
fredag 5 september 2014
fredag 29 augusti 2014
tisdag 10 juni 2014
Engelska
stars and wishis.
star I'm not so good in englis but i was very good.
wishis I dropped away me.
fredag 25 april 2014
I veckan
hej i veckan har vi fot 3 nya ellever till klasen och dom heter
Jag har lärt mig om Gustav den 2:a Adolf som var kung på 1600-talet. Har var lite tjock. När han frågade sina soldater om de var redo så hörde hästen det och stack iväg med kungen helt själv utan sina soldater. Tyska soldaterna hörde att det kom någon och då visste de inte vad de skulle göra men när han kom fram ur dimman då så sköt en soldat honom i armbågen. Soldaterna drog ner kungen från hästen och dödade honom.
Jag har lärt mig om Gustav den 2:a Adolf som var kung på 1600-talet. Har var lite tjock. När han frågade sina soldater om de var redo så hörde hästen det och stack iväg med kungen helt själv utan sina soldater. Tyska soldaterna hörde att det kom någon och då visste de inte vad de skulle göra men när han kom fram ur dimman då så sköt en soldat honom i armbågen. Soldaterna drog ner kungen från hästen och dödade honom.
fredag 11 april 2014
Vecka 15
Den här veckan har jag varit på parcour på elevens val. Då får man hoppa över plintar och klättrat. Det var kul men svårt. Efteråt var vi och plockade skräp för att få 4000 kr till klasskassan. Vi sparar till sexan.
Vi har haft NO-prov om kroppen, det var inte så svårt :)
I dag har jag jobbat färdigt med min svenska redovisning så att jag kan ha den efter lovet. Jag kommer att lägga upp den när jag har gjort redovisningen. Redovisningen heter "Vet du att krabbor kan klättra i träd!"
Vi har haft NO-prov om kroppen, det var inte så svårt :)
I dag har jag jobbat färdigt med min svenska redovisning så att jag kan ha den efter lovet. Jag kommer att lägga upp den när jag har gjort redovisningen. Redovisningen heter "Vet du att krabbor kan klättra i träd!"
fredag 4 april 2014
Veckan
Idag har vi gjort smoothies för att lära oss vad man kan äta som är nyttigare, t.ex. som fredagsmys kan man frysa en smoothie. Vi har gjort två olika smoothies i den ena har vi haft bär, yoghurt, spenat, linfrön och banan. Spenaten smakade inget när man drack. Den andra hade vatten istället för yoghurt plus lite citron. Vi pratade om att hälsa handlar om att äta bra, röra sig, sova och ha kompisar. Det kanske låter konstigt med kompisar men männsikan är ett flockdjur så vi skulle inte må bra att vara ensamma. Det finns också mer saker än smoothies att äta som är nyttigt. Vi ska försöka komma på nyttiga mellanmål.
Bild: vi har använt gips och gjuter i filpaket och sedan skulpterar vi. Se mina tidigare bildinlägg.
Engelska: Jag har skrivit vidare på The Magic door. Nu har jag skrivit kapitel 7.
måndag 31 mars 2014
Bild
Mitt mål för lektionen är att bli klar med slipningen
*
Jag klarade mitt mål för jag arbetade koncentrerat och bra. Jag han till och med måla lite.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

